Thursday, June 08, 2006





Maandag is Tagga erg onrustig, ik haal haar 's avonds binnen en ga de hele nacht om het uur kijken. Ze loopt de hele nacht rondjes in haar stal, maar er gebeurt verder helemaal niks. 's Ochtends weer de wei op en de melk spuit er echt uit als loopt, lang kan het toch echt niet meer duren.
's Avonds gaat ze om 21.15 achterin de wei liggen. Ze is duidelijk aan het persen. Af en toe komt ze wat overeind en stort dan weer neer. Ik word knap zenuwachtig van dit gedoe. Dan gaat ze nog rollen ook, dat staat nergens in de boekjes dat dat mag......Ik bel een hulplijn. Inmiddels zijn Fred en Anja ook gearriveerd, zij waren toch in de buurt, ik blij dat er wat mensen zijn.
Ik zie dat er wel schot in zit bij Tagga, er komt wat wits uit. Ik ga ernaar toe en en plotseling zie ik dat het veulen in een keer eruit komt. Het zit nog helemaal ingepakt. Tagga is uitgeput en ik haal het veulen uit het vlies. Zo laten we het even. Op een afstand kijken hoe het verder gaat. Na een minuut of 5 staat ze op en gaat moeite doen om het veulen ook in de benen te krijgen. Die doet ook zijn uiterste best en kan even later lekker drinken. Tagga blijkt een goede moeder en dat had ik toch niet verwacht. Het veulen is een isabel hengstje met bles, heel veel been en een groot hoofd.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home